onsdag 13. april 2011

PTF- regn regn


Hei alle sammen!
I går var jeg ute i PTF og koste meg kjempe masse selv om det var dårlig vær. Barnehagen var fint pyntet med påskepynt på vinduene og rundt om i barnehagen.
Denne dagen hadde jeg besøk av læreren min som jeg har i PTF- faget og ble veldig glad og fikk enda mer lyst til å gjøre en god innsats i faget.

Vanligvis på tirsdager pleier vi å være ute hele dagen etter barnemøtet, men i går siden det var så dårlig vær ble vi inne fram til mat. Barna ble delt inn i grupper, der den ene gruppen ble med meg og spilte et spill som blir kalt matte spillet. Der barna lærer på en morsom måte pluss og minus regnestykker. Barna var kjempe flinke!

Deretter var det samling der min kontaktperson fortalte en liten historie om de åtte kyllingene og hønemoren. Så gikk vi for å vaske hendene og gikk å spiste.Deretter begynte vi å kle på barna ute klærene for å gå ut.

Jeg gikk for å ta pause og deretter gikk jeg ut. Ute bestemte jeg meg for å få barna i bevegelse sånn at de ikke skulle bli så kalde og derfor satt jeg i gang en lek som heter troll og stein og etterpå en som heter fargeleken! Barna synes det var kjempe gøy.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar